A Nyugati pályaudvar csatlakozó vonalszakaszának elővárosi célú fejlesztése
A Nyugati pályaudvar Budapest egyik legrégebbi és legforgalmasabb vasúti csomópontja. Innen indulnak vonatok Cegléd, Szolnok és Szeged irányába, illetve Lajosmizse felé. Továbbá számos elővárosi vonalnak -Dunakanyar, Vác, Szob, Veresegyház, Esztergom) is ez a pályaudvar a budapesti célpontja. Az 1846-ban épült pályaudvar forgalmi kapacitása már nem kellő mértékben elégíti ki az igényeket. A pályaudvar műszakilag elavult, időszerű a csarnok műemléki felújítása, valamint a vágányhálózat és a biztosítóberendezés átépítése, a vágányelrendezés módosítása a kapacitásnövelés érdekében. A fejlesztés során az utasok kiszolgálásának körülményeit és színvonalát is javítani szükséges.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) megbízásából – KÖZOP forrásból - készült munka generáltervezője a VITECO Kft., ahol a TRENECON mint alvállalkozó vett részt a feladatban. Az elővárosi közlekedés javítását célzó tervezés magába foglalta az állomás teljes vasúti rendszerének, az utasforgalmi és az egyéb létesítményeknek a teljes megújítását.
A TRENECON vasúttervező szakemberei a tervezési feladatból a Városligeti delta szakasz engedélyezési- kiviteli és tenderterveinek elkészítését végezték. Továbbá szakembereink keze munkájának köszönhető a teljes projekt környezetvédelmi engedélyezési feladatainak sikeres véghezvitele. Ennek keretében készült el a projekt Előzetes Vizsgálati Dokumentációja (EVD), valamint a tervekhez kapcsolódó részletes környezetvédelmi hatástanulmány. Munkánk eredményeként a projekt megkapta a jogerős létesítési engedélyt és a környezetvédelmi engedélyt is.