Vasúti Stratégiai feladatok
V0 vasútvonal megvalósíthatósági tanulmány
Jelenleg a Duna magyarországi szakaszán három vasúti híd található, amelyek közül kettő Budapesten van. A fővárosi déli Összekötő Vasúti híd kritikus szűk keresztmetszetet jelent a belföldi és nemzetközi vasúti forgalom számára, beleértve az utas- és teherforgalmat is. A tanulmány Budapest-környéki alulhasznált vasúti mellékvonalakat vizsgált, amelyek új alternatív (elsősorban teherszállítási) folyosóként hasznosíthatók lennének, összekötve őket egy új Duna-híddal Rácalmás magasságában. A modell azt is vizsgálta, hogy ezen az új korridoron a harántirányban közlekedő regionális személyszállító vonatok hogyan tudnának közlekedni.
Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia
A magyar kormány által 2021. december 28-án elfogadott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia átfogó fejlesztési irányokat határoz meg a főváros és térsége vasúti hálózatának 2040-ig történő fejlesztésére. A stratégia célja az elővárosi vasúti szolgáltatások javítása, amelynek részeként minden elővárosi állomásról legalább óránként négy vonat közlekedne Budapest felé, az új vasúthálózat közvetlen átszállási lehetőséget biztosítana legalább három budapesti metróvonalra, egységes tarifarendszer kerülne bevezetésre, melynek következményeként megduplázódhatna a MÁV elővárosi utasforgalma. A stratégia hatásainak modellezése érdekében a meglévő budapesti Egységes Forgalmi Modell továbbfejlesztésére, elővárosi térségre való kiterjesztésére került sor. Több lehetséges hálózati fejlesztési megoldást került megvizsgálásra, például egy új alagút építése két nagyforgalmú fejpályaudvar (Déli és Nyugati) között, lehetővé téve azok átmenő állomássá alakítását.