Vasúti üzem és forgalmi tervezés
A vasúti infrastruktúra tervezés megalapozó lépése a kereslethez legjobban igazodó menetrendi koncepció és az ennek megfelelő vasúti üzem megtervezése.
Menetrend tervezés
A TRENECON munkatársai a svájci vasúthálózat számára fejlesztett VIRIATO szoftverrendszert és a magyar vasúti hálózat menetrendi tervezésére kialakított TAKT programcsomagot használják, melyet a magyar Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. is alkalmaz.
Forgalmi szimuláció
A vonali és állomási infrastruktúra kapacitásának vizsgálatához olyan számítógépes szimuláció a legalkalmasabb, amely a vágányhálózat és a biztosítóberendezés modelljén a vonatmeneteket valósághűen képes megjeleníteni. A szimuláció a tanulmánytervi és az engedélyezési tervi fázisban és a kivitelezés fázisainak tervezéséhez is a legmegfelelőbb eszköz.
A TRENECON a svájci OpenTrack szoftverrendszert alkalmazza a számítógépes forgalmi szimulációhoz. Ezzel a rendszerrel a vonatok mozgása valósidőben és felgyorsítva is megjeleníthető, vizsgálhatók a késések, meghibásodások és az „emberi tényező” hatása is. A vizsgálatok ugyanakkor reprodukálhatók a különböző változatok összehasonlíthatósága érdekében.
Munkáink
A vasúti üzem tervezése hasonló feladatokat jelent a „nagyvasúti” a városi vasúti és átmeneti rendszerek esetében. Munkáink során készítettünk forgalmi vizsgálatot városi villamosra, HÉV, tram-train és light rail rendszerekre is.
A vasúti feladatok a MÁV, a GYSEV és a Szerb Vasutak vonalaira készített tanulmánytervekhez, engedélyezési és kiviteli tervekhez kapcsolódtak.
Tram-train megoldásokat vizsgáltunk a miskolci és a szegedi agglomeráció területén.
Budapest kötöttpályás rendszereivel kapcsolatos tervezési feladataink során villamos és HÉV-gyorsvasúti vonalakra készítettünk forgalmi szimulációt.